sobota, 10 marca 2012

4 sposoby na ocenę pomysłu na biznes online

Czy zdarzyło Wam się kiedyś mieć pomysł na biznes, ale nie byliście pewni czy warto się w ten pomysł zaangażować?
Mi czasami się to zdarza w rozmowie ze znajomymi. Rozważamy różne pomysły zastanawiając się czy mają one sens. Ponieważ nie mamy żadnych kryteriów oceny pomysłu, to z reguły szukamy argumentów tak by udowodnić postawioną tezę. Najczęściej pomysłodawca przedstawia argument dlaczego warto, a pozostali dlaczego nie :-)

A czy można inaczej? Czy można by zdefiniować kryteria które by w sposób obiektywny oddzieliłyby dobre pomysły od tych zupełnie beznadziejnych?

Spróbuję w tym poście przedstawić 4 sposoby obiektywnej oceny pomysłów.


Sprawdzamy Page Rank konkurencji

Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić gdy chcemy przeanalizować pomysł jest wyszukanie już istniejących stron w internecie. Jedną z ważniejszych rzeczy do sprawdzenia jest page rank (często oznaczany jako PR) konkurencji.

Czym jest page rank?

PR jest liczbą z zakresu od 1 do 10, określającym jak ważna jest strona, w/g wyszukiwarki googla, w internecie. Jest to o tyle istotne, że ma to bezpośredni wpływ na miejsce na którym pokazuje się strona w wynikach wyszukiwarki. A w efekcie na to ile osób wejdzie na naszą stronę z wyszukiwarki googla.

Jak sprawdzić PR strony?

Najłatwiej jest zainstalować w przeglądarce odpowiedni add-on.

Jakiego PR się spodziewać?

Jeżeli strony konkurencji mają PR z zakresu od 0 do 2 to jest on dosyć niski i oznacza, że  można przygotować własną stronę która w ciągu kilku miesięcy ma szansę stać się bardziej popularna.
PR równy 3 też jeszcze nie jest problemem. Jeżeli jednak strona konkurencji ma PR równy 4 lub więcej, to może być bardzo trudno uzyskać lepszy PR na własnej stronie. I należy liczyć, że będzie potrzeba nawet 18 miesięcy by taką stronę przebić.


Google Keyword Tool

Google Keyword Tool jest narzędziem udostępnianym przez Google w ramach narzędzia do zarządzania kampaniami AdSense. Pozwala na sprawdzenie częstości wyszukiwania poszczególnych słów kluczowych oraz ich konkurencyjności.
Generalnie  powinniśmy szukać słów kluczowych, które są wpisywane co najmniej kilka tysięcy razy w miesiącu i najlepiej o niskiej konkurencyjności.


Serwis compete.com

Innym sposobem sprawdzenia konkurencji jest serwis www.compete.com. Nawet w swojej darmowej wersji pozwala sprawdzić szacowany ruch na stronie konkurencji. Z mojego doświadczenia wynika, że daje dosyć dokładne wyniki dla serwisów o ruchu powyżej 1000 wejść dziennie.


Własny blog

Wbrew pozorom jest to jeden z łatwiejszych sposobów sprawdzenia pomysłu chociaż wymaga cierpliwości. Sposób ten polega na pisaniu postów w których umieszczamy porady dotyczące problemu który chcemy rozwiązać. Oczekujemy, że jeżeli znaleźliśmy rzeczywistą potrzebę to nasze posty powinny cieszyć się popularnością.
Uzyskanie większej ilości wejść będzie wymagało czasu (co najmniej miesiąc), ale w zamian za to uzyskamy możliwość porozmawiania z naszymi potencjalnymi klientami.


A na koniec małe ćwiczenie

Ponieważ pisanie nigdy nie było moją mocną stroną, to z chęcią skorzystałbym z pomocy specjalisty. Nie chcę jednak osoby piszącej za mnie posty, a jedynie osoby, która sprawdzi to co napisałem. Dokona niezbędnych poprawek i udzieli wskazówek na przyszłość, dzięki którym nauczę się lepiej pisać posty.

Czy to dobry pomysł na biznes? Zachęcam do sprawdzenia tego za pomocą opisanych tu narzędzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz