Krok 1. Zdefiniowanie celu
Pora wybrać sobie cel, który chcemy mierzyć. Załóżmy, że mamy szkołę językową i celem serwisu jest zapoznanie odwiedzających z naszą ofertą. Liczymy, że osoby zainteresowane powinny wejść na stronę z naszym cennikiem. Czyli chcemy zmierzyć ile z wchodzących na nasz serwis osób zapozna się z cennikiem.Wchodzimy więc sami na naszą z cennikiem i zapisujemy sobie URL do strony. Załóżmy, że ten URL to: http://mojafirma.pl/cennik.html
Krok 2. Utworzenie celu w GA
Aby zdefiniować cel w GA należy:
- Wejść na nasze konto GA.
- Przejść na zakładkę: Admin
- Kliknąć Goal (zaznaczony czerwonym prostokątem)
Otrzymamy wówczas formularz w którym wpisujemy:
- Nazwa celu w naszym przypadku to: Obejrzenie cennika
- A typ to URL Destination
- Jako Goal URL wpisujemy tą część URL wybranego w kroku 1, która zaczyna się nazwie naszego serwisu. Czyli dla URL-a http://mojafirma.pl/cennik.html, wpisujemy /cennik.html
Następnie wybieramy przycisk Save.
Krok 3. Monitorowanie celu
GA nalicza cele tylko dla nowego ruchu. Aby więc zacząć obserwować nasz cel, należy odczekać co najmniej jeden dzień.Ilość użytkowników, którzy zrealizowali cel serwisu można obejrzeć wybierając:
- Zakładkę Standard Reporting
- Z lewej kolumny wybieramy sekcję Conversions
- W sekcji Conversions wybieramy opcję Overview
Masz pytania? Nie wszystko jest jasno napisane? Napisz w komentarzu, postaram się pomóc.